LINK

Przebieg ciągnika a zakup maszyny używanej

Zakup ciągnika używanego nie musi być obarczony ryzykiem. Istnieją skuteczne sposoby na to, żeby zakupić ciągnik używany w pełni sprawny, mimo że będzie używany. Wszystko na co należy zwrócić uwagę postaramy się opisać w dzisiejszym wpisie, który jasno sugeruje, że dużo o stanie maszyny używanej będzie mówił przebieg. Przebieg ciągnika to jeden z podstawowych parametrów, który warto sprawdzić przed zakupem, ale nie jedyny. To dobry punkt odniesienia, ale nie wyrocznia. Zobaczmy zatem co przebieg maszyny „mówi” przy zakupie maszyny używanej.

Jak kupić dobry ciągnik używany?

W przypadku zakupu ciągników z drugiej ręki jedną z kluczowych zasad, których warto się trzymać poza zachowaniem zdrowego rozsądku i umiejętności porównania przedstawionego przebiegu ciągnika ze stanem technicznym maszyny, jest unikanie zakupu maszyn używanych z niepewnego źródła. Nie wszystko złoto co się błyszczy, dlatego lepiej kupować w punktach, które oferują sprawdzone, sprawne techniczne ciągniki używane. Oszczędzić można w ten sposób nie tylko pieniądze ale przede wszystkim czas.

Jak przebieg ciągnika wpływa na jakość maszyny?

Zakładając, że klient dokonał już przeglądu rozwiązań różnych producentów i doskonale wie, który model chce kupić, zna nie tylko jego moc, ale także uposażenie maszyny, można przystąpić do oceny stanu technicznego pojazdu. Ważny jest zarówno przebieg ciągnika jak i serwis maszyny. Trzeba koniecznie sprawdzić porównać do siebie te dwie informacje, gdyż one tak naprawdę będą dużo mówiły o uczciwości sprzedającego. Nie wiedzieć czemu, statystycznie kupowany używany ciągnik bez względu na to czy ma 5 lat czy 20 ma przebieg nie przekraczający 8-10 tys. mth. Przebieg jest nagminnie cofany.

Mały przebieg, lśniąca karoseria to jedne z najczęstszych pułapek, na które dają się nabrać klienci. Często okazuje się, że kupując z przypadkowego źródła traktor nie tylko ma on cofnięty przebieg, ale również karoseria jest ładna i zadbana jedynie z wierzchu. Jest to nagminne w przypadku ciągników sprowadzanych z zagranicy do dalszej odsprzedaży. Duzy przebieg cofa się do akceptowalnego statystycznie, wszelkie niedoskonałości ukrywa się pod szpachlą a później okazuje się, że ciągnik sprzedano, bo czeka go rozszerzony, drogi przegląd, albo zbyt często pojawiały się ze względu na duży przebieg awarie, których naprawa była by długa i droga. Zwykle kupuje się ciągnik po to by ruszyć z nim do pracy, a nie by czekał tygodniami, aż zostanie doprowadzony do użytku. Dobrze jest sprawdzić VIN , historię serwisową w wyspecjalizowanych firmach i porównać ją z rzeczywistą pracą maszyny.

Większy przebieg nie będzie problemem, gdy zarówno rozruch, reakcja na dodanie gazu, czy też kolor i intensywność spalin, wraz z kulturą pracy silnika przebiegają prawidłowo. Idąc krok dalej, większy, ale rzeczywisty przebieg nie przeszkodzi w zakupie używanego ciągnika, jeśli przekładnia biegów – każdy zakres, bieg, półbieg – będzie funkcjonować poprawnie.